De verleiding is natuurlijk zeer groot; het gratis laten maken van een logo. In de praktijk blijkt echter bij veel websites, dat gratis eigenlijk niet helemaal gratis is. Bovendien wordt er vaak gebruik gemaakt van standaard templates, waardoor jouw gratis logo niet echt uniek te noemen is. Jouw bedrijf is het toch wel waard om een uniek logo te hebben, dat niemand anders heeft? Met een uniek logo, kun je als bedrijf juist het verschil maken met de concurrentie. Met een uniek logo kun je jezelf als bedrijf onderscheiden en laten zien dat je het juist anders doet dan vergelijkbare bedrijven in je branche. Kies jij ook voor de professionele aanpak en laat je jouw logo ontwerpen door een professional?
Gratis levert niets op
Als je kiest voor een gratis logo, kun je er feitelijk ook niets van verwachten. Bedrijven die gratis een logo aan je willen aanbieden, zullen hier weinig moeite voor willen doen. Moeite doen betekent in dit geval uren maken waar ze niet voor betaald krijgen. Daar zitten weinig bedrijven op te wachten. Door een gratis, standaard stappenplan aan te bieden voor het maken van je logo hopen ze je als klant binnen te kunnen halen. Eenmaal als klant binnen, zullen ze je diensten aanbieden, waar je uiteraard wel voor moet betalen. Het logo is dan al gemaakt, een logo waar je in de praktijk niet veel aan zult hebben. Doordat er niet goed genoeg over het logo is nagedacht, heeft het namelijk tekort binding met je bedrijf. Iets wat zakenrelaties (onbewust) ook op zal vallen als het logo zien. Zonde! Een professional zorgt ervoor dat jouw logo wel precies aansluit bij jouw bedrijf, waarmee je het maximale uit je logo kunt halen.
Waarom kiezen voor een professional?
Een logo laten maken door een professional? Een verstandige keuze! Hiermee zorg je er namelijk voor dat er goed nagedacht wordt over je logo en dat deze aansluit waar jouw bedrijf voor staat. Een professional zorgt ervoor dat je logo functioneel is, tijdloos en dat deze bij mensen ‘blijft hangen’. Een professional kijkt bijvoorbeeld ook heel kritisch naar het kleurgebruik; welke kleuren passen nu echt goed bij jouw bedrijf en branche? Welke boodschap wil je eigenlijk meegeven met je logo? Geef het aan bij deze professional wat je zelf belangrijk vindt en het zal zeker worden meegenomen. Wat is jouw doelgroep? Ook hier zal rekening mee worden gehouden als het gaat om het ontwerp van je logo. Uiteindelijk, nadat alle aspecten zijn afgewogen, zul je zien dat jouw ideale logo tevoorschijn komt. Kies jij ook voor een professionele aanpak?